اخبار
1398/8/12 یکشنبه
پیام ریاست دانشگاه پیام نور واحد باغین به مناسبت 13 آبان
پیام ریاست دانشگاه پیام نور واحد باغین به مناسبت 13 آبان

.

13آبان هرسال یادآور وقایعی (سه واقعه) در تاریخ کشور عزیزمان ایران است که  وجه مشترک هر سه رویداد؛نفی نظام سلطه و رسوایی خوی پلید آمریکای جنایتکار و استکبار جهانی می باشد .

آن هنگام که اسدالله علم در 13 مهر سال 1342، به دستور پهلوی دوم، پیشنهاد آمریکا مبنی ‌بر اعطای مصونیت قضایی به اتباع آمریکایی (قانون کاپیتولاسیون)را به صورت یک لایحه قانونی در هیآت دولت تصویب کرد و این خبربه اطلاع حضرت امام(ره) رسید، ایشان را به خروش و فریاد واداشت به طوری که در4 آبان 43 امام بزرگوار طی نطقی تاریخی به رسوایی این اقدام ننگین پرداختند  که در نتیجه مزدوران پهلوی در شب 13 آبان 43به منزل امام در قم حمله ور شدند و ایشان را به ترکیه تبعید کردند.

همچنین صبح روز 13 آبان 57، دانش‌آموزان انقلابی به سمت دانشگاه تهران حرکت کردند تا صدای اعتراض خود را از ظلم پهلوی به گوش همگان برسانند که مأموران مسلح شاه در این هنگام به سوی آنها تیراندازی کردند  که 56 نفر شهید و صدها نفر مجروح شدند.
حضرت امام(ره) در پیامی به همین مناسبت فرمودند: «... عزیزان من صبور باشید، که پیروزی نهایی نزدیک است و خدا با صابران است ... ایران امروز جایگاه آزادگان است... من از این راه دور، چشم امید به شما دوخته‌ام ... صدای آزادی‌خواهی و استقلال‌طلبی شما را به گوش جهانیان می‌رسانم.»

و دست آخر در 13 آبان 59 دانشجویان با هدف وادار کردن آمریکا به استرداد شاه و اموال ملت ایران، تصمیم به اشغال لانه جاسوسی آمریکا گرفتند. که در هنگام تسخیر لانه جاسوسی، آمریکایی‌ها به سرعت مشغول نابود کردن بسیاری از اسناد دخالت‌ها و تجاوزارت و غارت‌های خود شدند .

امام خمینی‌(ره) نیز در پیامی این حرکت را انقلاب دوم و بزرگ ‌تر از انقلاب اول نامیدند.

 ما دانشگاهیان دانشگاه پیام نورکرمان ،امروز نیز با حضورآگاهانه و حداکثری خود در راهپیمایی 13 آبان 98 علیه استکبار جهانی و آمریکای جهان خوارشرکت خواهیم کرد تا با کوبیدن میخ دیگری بر تابوت استکبار جهانی ؛ شاهد دنیایی عاری از سلطه و مملو از صلح و آرامش باشیم.


 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر